Mercedes-Benz C280, 2006

Mercedes Benz Young Timer, 3,0 liter V6 automaat (7-traps) met volledig optie pakket!!! Van tweede eigenaar, echtgenote van gepensioneerde dealer. Eerste toelating 30-01-2016 met ca. 216.500 km’s (nog in gebruik).

Voor € 7.600,- en wie het snelst is:

Mercedes Benz C280 300V6 Elegance Estate  7G-tronic, Command, Automaat, Harman Kardon.
Van januari 2006 en echtgenote van gepensioneerde dealer. Met circa 216.500 km’s, in donkerblauw metallic en zwart (volledig) lederen bekleding en volledig optiepakket.

Deze zogenaamde Mule is de eerst vier jaren in dienst gebleven van Mercedes-Benz Stuttgart. Als test auto en directie wagen. Maar merkwaardig genoeg in Nederland op Nederlands kenteken. Een Mule wordt gebruikt om nieuwe componenten onopvallend en langdurig te kunnen testen en te fijn tunen.

In de eerste maanden heeft er een Nederlandse specialist er mee gereden en heeft al doende de elektronica van de nieuwe 7-traps automaat, voor een Mercedes S- klasse, op de elektronica van de 3 liter V6 motor ingeregeld. Het programmeren van schakel momenten bijvoorbeeld maar ook de verzorging van de type goedkeuring bij onze RDW.
Nadat ik een klimaat sensor defect was hebben we ontdekt dat ook de automatische airconditioning van een Mercedes S-klasse was. De bestelde C-klasse onderdelen paste niet.

Na die eerst maanden heeft een financiële directeur van Mercedes Nederland deze naar 65.077 km’s gereden en ook heel regelmatig naar Stuttgart geweest om gegevens uit te lezen. Toen die meneer recht had op weer een nieuwe is de auto bij  ons terecht gekomen.

Toen ik de verzekeringspolis heb ontvangen bleek deze Mercedes helemaal volgehangen te zijn met alle mogelijke opties. Destijds ter waarde van € 27.200. In totaal ca. € 72.200.

Standaard uitvoering:
Veiligheid: ABS, Centrale vergrendeling, Cruise control, Dubbele Airbag, Startonderbreker en Stuurbekrachtiging.
Interieur: Airconditioning, Elektrische ramen voor, Navigatiesysteem, Parkeersensoren, Radio/CD, Voorstoelen elektrisch verstelbaar.
Exterieur: 16 Inch Lichtmetalen velgen, Metallic lak (Donkerblauw metallic) , Schuifdak.

Opties:
Command multimedia met Harman Kardon stereo, Traction control, 111- Twin Leder zwart (ook portieren en dashboard), 220- Park Tronic Systeem, 287- Achterbank in delen neerklapbaar, 13-23 Ski luik in midden armsteun, 290- Windowbags, 291- Airbag voor bestuurder en voorpassagier, 292- Side Airbags voor, 386- Telefoon voorbereiding met geïntegreerd handsfree set (nooit gebruikt), 395- Lingotronic spraakbediening Nederlands ( nooit gebruikt), 414- Elektronisch schuif- kanteldak transparant, 427- Automatische 7- versnellingsbak (7G-Tronic), 440-Tempomaat inclusief speedtronic (nooit gebruikt), 471- Aandrijf slip regeling (ASR), 472- Elektronisch stabiliteitsysteem (ESP), 527- Comand Aps: CD Navigatie en bedieningssysteem, 543- Zonnekleppen met spiegelverlichting, 550- Trekhaak afneembaar, 551- Anti Diefstal inbraaksysteem met hellingshoeksensor, 581- Automatische airconditioning en verwarming, 810- Soundssystem, 882- Interieur detectie (?), 955- Uitvoering Elegance, HO5- Houtafwerking Laurel glanzend, Lichtmetalen velgen 16 inch 7 gaats (waren erbij met winterbanden), Herman Kardon geluidsinstallatie, 17-inch lichtmetalen velgen zwart chroom. Diverse opties in de “mule” waren in Januari 2006 nog niet voor de dealer en/of consument te bestellen.

Staat van onderhoud:

Deze auto is in huis onderhouden en op een manier om hem heel lang te houden. Door omstandigheden nu overcompleet en moet ruimte maken. De motor gebruikt geen spatje olie. Heb in het voorjaar van 2020 nog preventief het gehele schuifdak laten demonteren waarbij naar voren kwam dat er niets vervangen hoefde te worden en het mechanisme opnieuw flink ingevet is en het glazen schuif/kantel dak weer gemonteerd is. Ik spoot ieder jaar de goten door met perslucht en vette de van buiten zichtbare delen iedere winter in met vaseline. Net als sloten en portierrubbers. Ook in het voorjaar de voorste mistlampen geheel vernieuwd en zware kwaliteit vloermatten op maat laten snijden. Bij de laatste APK is er een fusee vervangen. Eerder heb ik een storing gehad in de stereo-installatie waarbij de koeling defect bleek. Onze specialist heeft een nieuw moederboard en ventilator gemonteerd. Heb daar ook nog in 2019 de laatste beschikbare navigatie cd kunnen bemachtigen. Ondanks dat wij de trekhaak alleen gebruikten voor een fietsdrager bleek enkele jaren terug een achterveer gebroken te zijn. In huis toen een nieuwe gemonteerd. We zijn één keer van achteren aangereden waarbij alleen de bumper vernieuwd moest worden. Verder, op enkele kleine gebruikssporen schadevrij.

Volgens ingewijde, “nooit wegdoen hoor”, de beste auto en motor die Mercedes ooit gebouwd heeft. Er zijn geruchten dat er een 300 motor in zit. Vanwege de grotere 17 inch wielen, de 7-traps Automaat en de enorm snelle acceleratie. Helaas wil Mercedes Benz Stuttgart het niet bevestigen.

Toegelaten        30-01-2006,
Gewicht              1505 kg.
Kilometers         216.500 (logisch) Augustus 2020 en nog in gebruik
APK                      tot Juli 2022
Trekgewicht      Maximaal 1.800 kg.

Interesse:           Bestel nu bij silviageuens@hotmail.com bel me op (06)51 177 236
Bij voorbaat bedankt voor de belangstelling en uw vlotte reactie.