De Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club staat voor een optimale dienstverlening aan de leden. Persoonlijke benadering en complete service staan bij ons hoog in het vaandel. Desondanks is het mogelijk dat u een klacht hebt.
Klacht over onze hulpverlening (Breakdownservice)?
De KNAC heeft voor de leden een (collectieve) hulpverleningsverzekering gesloten bij verzekeringsmaatschappij Reis- en Rechtshulp N.V. te Den Haag. De uitvoerder van de hulpverlening en opdrachtnemer voor de hulpverlening in Nederland is de ANWB B.V.. Klachten over deze hulpverlening kunt u aan ons kenbaar maken. Wij zullen dan, na overleg met de verzekeraar en/of uitvoerder, trachten voor u een passende en bevredigende oplossing te vinden voor uw klacht. Mochten wij gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing kunnen komen, dan kunt u uw klacht over de verzekeraar indienen bij het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Reis- en Rechtshulp N.V. is bij het KiFiD aangesloten onder nummer: 200.000197.
Klacht over verzekeringen?
Wij verzoeken u vriendelijk dit allereerst aan ons kenbaar maken, zodat wij de mogelijkheid hebben een passende en bevredigende oplossing te zoeken voor uw klacht. Mocht u nu, als verzekerde of belanghebbende, een onoplosbaar geschil hebben met ons (als verzekeringstussenpersoon) of met een verzekeringsmaatschappij waar wij uw polis(sen) hebben ondergebracht, dan kunt u daarvoor verder terecht bij het:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFID)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 0900 355 22 48
Website: www.kifid.nl
Ook voor informatie, uitleg en advies in verband met een geschil kunt u zich – ter voorkoming van klachten – wenden tot het KiFID. Het advies en de hulp die het Klachteninstituut u biedt, zijn kosteloos.