Kilometerbeprijzing
Betalen naar gebruik is eerlijk
De totale lasten
De KNAC staat niet onwelwillend tegenover kilometerbeprijzing, maar vindt wel dat de totale lasten voor automobilisten niet moeten stijgen. Betalen naar gebruik is eerlijk, maar de invoering van kilometerbeprijzing mag niet bovenop de huidige belastingen komen. Het zou hand-in-hand moeten gaan met het geleidelijk afschaffen van de BPM, de aanschafbelasting op nieuwe auto’s.
Met de invoering van kilometerbeprijzing is er dan tevens een rechtvaardige belasting per kilometer voor elektrische auto’s en alternatieve aandrijvingen, die via het tanken van fossiele brandstoffen nu niet meebetalen aan het bestaande systeem van betalen per kilometer.
Om samen met andere organisaties op te trekken voor het behoud van de bewegingsvrijheid in ons land, heeft de KNAC zich aangesloten bij de Mobiliteitsalliantie. Kijk hier voor meer informatie hierover op mobiliteitsalliantie.nl.
Laatste nieuws over kilometerbeprijzing

Kabinet komt met eerste plannen voor rekeningrijden
Het kabinet heeft een ‘eerste uitwerking’ vastgesteld die moet leiden tot het betalen voor het gebruik van de auto per…

Rekeningrijden en einde verbrandingsmotor in 2030
Nu de formatie klaar is en het regeerakkoord naar buiten is gebracht, wordt duidelijk wat dat voor de automobilist gaat…

Nieuw kabinet zou rekeningrijden willen invoeren
Mogelijk is er nog deze maand en regeerakkoord en daar zou het tot nu toe altijd omstreden plan voor rekeningrijden…

Brussel wil in 2022 stadstol in hele gewest
Vanaf 2022 wordt op alle wegen van het Brussels gewest stadstol ingevoerd. Dat meldt auto55.be dat zich baseert op berichten…