Bezoekers

253966
Bezoekers vandaag : 201
Gisteren : 508

Onderzoek Marktplaats: 13% van de Nederlanders trakteert zijn auto vaker dan zichzelf

Nederlanders voelen zich erg verbonden met hun auto, zo blijkt uit onderzoek van Marktplaats. We geven onze bolides namen, praten tegen ze en we bewaren foto’s van vroegere modellen. En herkenbaar: 1 op de 4 zoekt het kenteken van zijn oude auto nog wel eens op.

Marktplaats onderzocht de emotionele connectie die automobilisten hebben met hun auto en kwam tot opvallende conclusies. Zo voelt 1 op de 4 zich schuldig als zijn auto vies is geworden. Bij een kwak vogelpoep gaat 43% dan ook meteen over tot een schoonmaakbeurt. Een kwart van de onderzochte automobilisten zegt weleens extra geld uit te geven om de auto te verfraaien. Hoe goed we voor onze auto’s zorgen, blijkt uit nog een ander feit: 13% trakteert zijn auto vaker (op bijvoorbeeld een wasbeurt) dan zichzelf (op bijvoorbeeld een kappersbezoek). Geinig!

‘De Kikker’

En wie zijn auto wel eens een bemoedigende aai geeft, is niet de enige. Een kwart doet dat af en toe en ook 1 op de 4 praat tegen de auto. 13%, vooral jongeren onder de 35 jaar, heeft zijn auto zelfs een naam gegeven. Marktplaats deelt een selectie van de gehoorde namen: ‘Groen Monster’ en ‘Rood Dopje’ tot ‘Cupcake’ en ‘De Kikker’. 19% ziet hun auto als mannelijk en 10% als vrouwelijk.

Vaarwel

Het verkopen van de auto is voor 41% een verdrietige aangelegenheid. Ruim de helft denkt nog weleens aan zijn oude auto en ongeveer een kwart mist zijn oude bolide. 26% zocht het kenteken van hun oude auto op en 17% zegt spijt te hebben van de verkoop. En jawel: 11% heeft volgens Marktplaats ooit gehuild toen het definitief afscheid nam van zijn auto.

Beeld: ANWB Beeldbank.

Misschien leuk om te lezen:

Word lid van de KNAC!

Het lidmaatschap van de KNAC – de oudste automobilistenclub van Nederland – geeft u tal van voordelen. 

Winkelwagen 0

Zoeken in knac.nl

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors