Bezoekers

222621
Bezoekers vandaag : 509
Gisteren : 396

Factuur

Veelgestelde vragen over uw factuur

Wanneer krijg ik mijn factuur?

Een maand voordat uw nieuwe lidmaatschapsperiode ingaat, ontvangt u uw nieuwe factuur. Hier sturen we u per post of mail een bericht over. U heeft dan 30 dagen de tijd om te betalen. Betaalt u per automatische incasso, dan incasseren we het bedrag vlak voordat uw nieuwe lidmaatschapsperiode ingaat. De datum vindt u op uw factuur.

U kunt dit telefonisch (070 383 16 12) of per e-mail (ledenservice@knac.nl) doorgeven aan onze ledenservice. Per post mag ook: KNAC, t.a.v. ledenservice, Postbus 93114, 2509 AC Den Haag.

U kunt de factuur van het KNAC-lidmaatschap en eventuele KNAC Breakdown Service diensten betalen door een automatische incasso of via online bankieren. Op de factuur ziet u of we het bedrag automatisch incasseren of dat u het verschuldigde bedrag aan ons moet overmaken. Op de factuur staan de gegevens (onder andere betaalkenmerk) die u hiervoor nodig hebt.

Komt betalen per kwartaal beter uit? Je kunt dit voor de volgende contractperiode. Heb je al een factuur ontvangen? Neem dan contact op met onze ledenservice. U kunt dit telefonisch (070 383 16 12) of per e-mail (ledenservice@knac.nl) doorgeven aan onze ledenservice. U krijgt dan een machtigingskaart toegestuurd. Er is wel een voorwaarde bonden aan deze betaalfrequentie: de driemaandelijkse contributie wordt automatisch geïncasseerd met een toeslag van 4%.

U krijgt een bericht van ons als de (automatische) afschrijving is mislukt. U kunt de factuur dan nog zelf overmaken. Als u de factuur niet op tijd (volledig) betaalt, herinneren wij u hier driemaal aan om alsnog te betalen. De derde herinnering is gelijk de laatste en daarmee de ingebrekestelling. Betaalt u ook na de ingebrekestelling niet op tijd, dan zal de vordering worden overgedragen aan een incassobureau en kunnen de incassokosten op grond van artikel 6:96 BW en het bijbehorende Besluit Vergoeding Incassokosten oplopen tot 15% van het openstaande bedrag met een minimum van € 40,-. Ook overige bijkomende kosten, zoals BTW, dat wij niet kunnen verrekenen, en wettelijke rente komen dan voor uw rekening.
Bij het uitblijven van (volledige) betaling wordt het recht op pechhulpverlening van de KNAC Breakdown Service en toezending van het KNAC clubmagazine zes weken na de prolongatiedatum geschorst totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is.

Als de factuur niet wordt betaald, zijn er extra acties nodig. Hiervoor worden kosten gemaakt die boven op het openstaande bedrag in rekening worden gebracht, de zogeheten incassokosten. Deze incassokosten kunnen op grond van artikel 6:96 BW en het bijbehorende Besluit Vergoeding Incassokosten maximaal 15% van het openstaande bedrag zijn met een minimum van € 40,-. Ook overige bijkomende kosten, zoals BTW en wettelijke rente worden in rekening gebracht. Betaal uw openstaande factuur zo snel mogelijk. Zo voorkomt u deze verdere kosten.

Als u het niet eens bent met een automatische betaling, kunt u deze tot 8 weken na afschrijving terug laten boeken. Dit doet u via uw eigen eigen bank. Let op: als u een bedrag laat terugboeken, komt er bij ons een bedrag open te staan. Dit zult u dus alsnog moeten betalen. Neem daarom ook altijd even contact op met onze ledenservice bij een ongewenste afschrijving, zodat we samen een oplossing kunnen bedenken: telefonisch (070 383 16 12) of per e-mail (ledenservice@knac.nl).

Winkelwagen 0

Zoeken in knac.nl

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors